توزیع  ۱۰۲ سری جهیزیه از محل موقوفات در طرح «قرار دوازدهم»
کد خبر: 4119099
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷

توزیع  ۱۰۲ سری جهیزیه از محل موقوفات در طرح «قرار دوازدهم»

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در یازدهمین مرحله از اجرای طرح «قرار دوازدهم»، 1800 بسته معیشتی و ۱۰۲ سری جهیزیه به ارزش ۱۶ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال بین نیازمندان توزیع شد.

حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، امروز 12 بهمن‌ماه در مراسم اجرای یازدهمین مرحله طرح  «قراردوازدهم» که در بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر شهرستان طرقبه شاندیز برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با اولین روز آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، یازدهمین مرحله قرار دوازدهم خراسان رضوی در سال جاری با تهیه و توزیع 1800  بسته معیشتی و ۱۰۲ سری جهیزیه به ارزش ۱۶ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال بین نیازمندان اجرا شد.

وی تصریح کرد: از 102 سری جهیزیه تهیه شده، ۴۴ سری جهیزیه از محل موقوفه «کوثر فردا»  تهیه شده و  هزینه 58 سری هم از محل کمک‌های خیران و موقوفات منطبق استان تأمین شده است.

احمدزاده افزود: «قرار دوازدهم» با نام و یاد حضرت مهدی(عج) تاکنون اقدامات و کمک‌های خیرخواهانه بسیاری را برای نیازمندان انجام داده است.

وی اظهار کرد: به برکت موقوقات منطبق و کمک‌های خیران و همت ستاد هماهنگی امور خیریه خراسان رضوی با شکوه خاصی طرح «قرار دوازدهم» در بقاع متبرکه خراسان رضوی در حال اجرا است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: امیدواریم بقاع متبرکه که از مراکز عبادی فرهنگی و اجتماعی جامعه است بتوانند نقش‌آفرینی خود را در عرصه‌های مختلف به‌صورت پررنگ داشته باشند‌.

در ادامه این مراسم نیز حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز با اشاره به اینکه طرح «قرار دوازدهم» حرکت ارزشمندی است، اظهار کرد: این حرکت باید باعث شود تا بتوانیم جامعه را به سمت مهدویت پیش ببریم، در طول ماه همه به یاد امام زمان(عج) باشیم، محبت خود را نسبت به آن حضرت عملی کنیم و زمینه ظهور و بروز این محبت را دوازدهم هر ماه با عنوان «قرار دوازدهم» انجام دهیم.

وی تصریح کرد: طرح «قرار دوازدهم» هم شامل خدمات مالی برای نیازمندان مانند اهدای بسته‌های معیشتی، جهیزیه، بسته‌های بهداشتی و ... و هم شامل خدمات رایگان است، مانند اینکه افراد وقت خود را صرف امام زمان(عج) می‌کنند، ارائه مشاوره رایگان، ویزیت و داروی رایگان و توزیع نان صلواتی و ... که در واقع خدمات خود را به امام زمان(عج)  هدیه می‌دهند.

 ایزدی اضافه کرد: امید است با مشارکت مؤسسات خیریه بتوانیم در ماه‌های آینده این خدمات را توسعه و گسترش دهیم. مسئولان نهادهای خیریه در طول ماه برنامه‌ریزی کنند و اهدای کمک‌ها برای دوازدهم هر ماه باشد، دوازدهم هر ماه اهدای این هدایا و ارائه آمار و اطلاع‌رسانی یک نوع ترویج فرهنگ نیکوکاری است.

انتهای پیام
captcha